Julbo - o marce

DOBRZE PROSPERUJĄCA FRANCUSKA FIRMA

Julbo jest w pełni wyposażone i gotowe do wyścigu na konkurencyjnym międzynarodowym rynku. W czasach, gdy wymiana handlowa i finansowa stają się coraz bardziej międzynarodowe, nadal istnieje parę francuskich firm, które odnoszą sukcesy na rodzimym rynku bez odwracania się od swoich podstawowych wartości oraz bez utraty całości lub części grup przemysłowych lub finansowych.Julbo jest jedną z takich firm.

FRANCUSKA MARKA I GŁÓWNY GRACZ

Niezależna rodzinna firma Julbo realizuje własną strategię na światowym rynku okularów zawzięcie współzawodnicząc z markami należących do największych globalnych grup. Strategia ta została zwieńczona sukcesem, jako że marka Jura doświadczyła 300% wzrostu obrotów w ciągu ostatnich 10 lat. Rozprowadzany w ponad 55 krajach Julbo eksportuje ponad 50% swojej produkcji  za granicę. Oddziały zostały specjalnie stworzone w krajach, gdzie perspektywy rozwoju są bardzo dobre, takich jak Szwajcaria i Niemcy. Obecnie ponad 250 handlowców reprezentuje markę na całym świecie. W roku 2008 przewiduje się wzrost obrotów Julbo o 10%. Co jest rzadkim zjawiskiem dla tej wielkości francuskiej firmy a udało się właśnie Julbo, jest fakt, iż firma istnieje również na rynku w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem spółki zależnej i posiada tam bazę lojalnych klientów. W 2004 roku Julbo został nawet zwycięzcą nagrody „Best Gear of the Year” z magazynu Outsider. Rynek ten reprezentuje ogromny potencjał wzrostu. Julbo czyni starania w USA w celu pozyskania amerykańskich sportowców do Team Julbo. Marketing prowadzony jest z Francji i dostosowywany do rynku amerykańskiego. Wreszcie Julbo, ekspert w dziedzinie ochrony oczu przed słońcem w miejscach o dużej ekspozycji, ma stać się globalnym partnerem z optykami i wyznaczać nowe standardy w okularach przeciwsłonecznych oraz okularach na receptę.

NIEZALEŻNA MARKA

Marka założona w roku 1888 przez Jules’a Baud ma obecnie ponad 122 lata. 100% kapitału znajduje się w posiadaniu rodziny Baud. Firma zarządzana jest przez dwóch braci, Christophe ( odpowiedzialny za sprzedaż i marketing) i Matthew ( odpowiedzialny za rozwój).Firma posiada 70 pracowników i połowa produkcji pochodzi z własnych fabryk Julbo.

INNOWACYJNA MARKA ROZWIJAJĄCA WŁASNE TECHNOLOGIE

Julbo jest przede wszystkim marką techniczną. Tutaj innowacja zaczyna się od wirtuozerii procesu tworzenia: projektowanie, modelowanie, skanowanie, rekonstrukcja w programach 3D…deweloperzy i projektanci własnej koncepcji marki współpracują ze sportowcami Team Julbo ( Enak Gavaggio, Franck Cammas, itp.) oraz z profesjonalistami z Ecole Nationale de Ski et d’Alpinisme (ENSA, Francuska Narodowa Szkoła Narciarstwa i Alpinizmu) oraz z Ecole Nationale de Voile (ENV – Narodowa Szkoła Żeglarstwa), z doradcami technicznymi z dziedziny rozwoju i doskonalenia produktów. Przy tak pomocnej współpracy Julbo każdego roku generuje innowacje, opracowywując nowe koncepcje ramek, tak, by sprostały one nowym wymaganiom sportowym.Julbo zintegrowało Badania i Rozwój w celu zarządzania aspektami technicznymi (projektowanie wspomagane komputerowo, warsztat mechaniczny dla tworzenia własnych narzędzi, form i elementów).W oparciu o własne doświadczenie i wiedzę Julbo wybiera najlepsze materiały i stosuje szczególne powłoki – anty - refleksyjną, anty-mgielną, wodoodporne wykończenia itp. w celu stworzenia ekskluzywnych, wysokowydajnych soczewek.Wszystkie okulary Julbo spełniają standardy europejskie, amerykańskie i australijskie, gwarantując wizualną niezawodność i bezpieczeństwo.Obecnie Julbo będące marką w sektorze przeciwsłonecznych okularów sportowych oraz uznanym liderem w dziecięcych okularach przeciwsłonecznych rozszerza rozwój w kierunku ogółu społeczeństwa oraz gogli zimowych i kasków. W 2007 roku firma rozpoczęła działalność na rynku dziecięcych okularów na receptę.

EKOLOGICZNIE ODPOWIEDZIALNA MARKA Z AUTENTYCZNĄ FILOZOFIĄ

Od roku 1888 trzy pokolenia gwarantują kontynuację marki, która obecnie zatrudnia 70 osób i wnosi wkład do infrastruktury lokalnej ekonomii własną siecią dostawców i podwykonawców. Julbo jest firmą odpowiedzialną ekologicznie zarówno z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju, jak i ze skali etycznej i społecznej. Dwie trzecie produkcji odbywa się w Europie w celu ograniczenia szkodliwego wpływu transportu na środowisko. Został utworzony specjalny program mający na celu ochronę zasobów naturalnych i ograniczenie zużycia energii. Fabryka Mintia w Rumunii ogrzewana jest energią geotermalną. Pracownicy Julbo są zachęcani do grupowej jazdy samochodem lub do korzystania z firmowego autobusu, który dowozi ich do pracy. Inną eko-odpowiedzialną inicjatywą jest dożywotnia gwarancja produktów eksportowanych do USA a także szeroki zakres usług posprzedażowych w Europie, który przez długi czas obejmuje wszelkie wady ramek. Społeczne zaangażowanie firmy Julbo przekłada się na sponsoring niepełnosprawnych sportowców – Cyril Moret ( szermierka/narciarstwo), Bastion Perret ( narciarstwo free-ridowe/narciarstwo górskie), Christophe Martin ( kiting) – jak również na pomoc lokalnym stowarzyszeniom.